niedziela, 24 lutego 2013

Poradnik campera – czyli jak grać sowieckimi TD (do tieru V)

Wstęp – na początku chciałem zaznaczyć , że nie uważam campienia za coś urągającemu graczom , szczególnie jeżeli gra się rosyjskimi TD. Jeżeli ktokolwiek będzie was namawiał do rush-u na szpicy natarcia – to go po prostu zignorujcie. Rosyjskie TD mogą być czołgami wsparcia , ale nigdy nie mogą znajdować się na pierwszej linii.


Wyrażenia pojawiające się w tekście , a które początkującemu graczowi nic nie mówią.

Rush – atak
TD- Tank destroyers
Lolek – słaby czołg , który zazwyczaj „schodzi na hita” inaczej jednostrzałwiec
Syndrom Bl-10 – pojawia się gdy czołgi tieru VII schodza na hita , a gracz nie uważa operatorów tych czołgów za istotne zagrożenie
Samobieżny frag – sytuacja gdy nie jesteśmy przebić 85% wrogich czołgów celując w ich najsłabiej opancerzone miejsca
Lemingi – drużyna , która przegrywa mecz w 13-12 min jadąc na zatracenie.


Rosyjskie TD- krótkie omówienie
Siła tej lini są dobre działa i bardzo dobre parametry kamuflażu , zaś wadami ich matchmaking i papierowy pancerz.(nie oszukujmy się każdy celny strzał w nas wejdzie)
AT-1 jest fantastycznym czołgiem , ale Su76 i Su85B to tragedia. Zabawa zaczyna się gry odkryjemy uber 107 na Su 85 , wtedy świat nabiera kolorów.

Matchmaking – czyli gdzie jesteśmy ? Strategie naszych poczynań musimy dostosowac do tego jak wyglada skład naszej i nieprzyjacielskiej drużyny. Jeżeli okaże się , że naszym Su-85B trafiliśmy do bitwy z IS-3 , a wiec jesteśmy samobieżnym fragiem to nie zostaje nam nic innego jak scouting , bądź też spotowanie. Jeżeli zaś jesteśmy na szczycie musimy przewidywać ruchy przeciwnika i im przeciwdziałać.


Wyposażenie Su 85 z 107 mm
Zazwyczaj na tym etapie możemy sobie już pozwolić na zakup dodatkowego wyposażenia.

Standardowe wyposażenie
Siatka maskujaca koszt 100k
Gogle artyleryjskie koszt 500k
Dosyłacz 200k

Wraz z dobiciem 100 % umiejętności kamuflażu zamiast siatki można dać wentylacje. Dlaczego tak ? Siatke i Gogle możemy w każdej chwili przenieść , wiec są one „wielokrotnego użytku” , zaś dosyłacz jest na potrzebny , ze względu na niską szybkostrzelność 107 mm.

Strategia gry Su85 (głównie)

Malinówka




Jeżeli w drużynie przeciwnika znajduja się scouty , to wrecz jest pewne , że jakiś wyjedzie w naszym kierunku. Jest to oczywiście łatwy frag . Jeżeli to nasz scout wykryje kilka czołgów to wybieramy pierwszy cel według schematu:
1. Celujemy w największego (np. T1 heavy , KV)
2. Celujemy w cel który mamy największe szanse na skuteczne trafienie (przy okazji skuteczne)
3. Celujemy w czołgi , który jeszcze nie ruszyły spod flagi

Możemy przy tym używać autoaim-a i przytrzymać prawy przycisk myszy. Dlaczego tak ? Kółko rozrzutu staje się wtedy wyraźne mniejsze , a dlaczego przytrzymujemy przycisk myszy ? By zaraz oddac drugi strzał w to samo miejsce (w przypadku czołgów afk to się bardzo dobrze sprawdza) , zaś ciezkie czołgi zazwyczaj nie są na tyle mobilne by nam uciec.

No dobra – a co dalej ?

W zależności od matchmakingu jeżeli jesteśmy na dole listy (a w przeciwnym teamie nie ma TD tieru VII i VIII) to możemy rozpocząc spotowanie z bazy II . W tym celu zjeżdżamy do paru i wyjeźdzamy zza osłony dopiero gdy osiągniemy linie krzaczków (czerwona linia). Gdy wjeżdżamy w krzaki dzięki okularom możemy spotować pozostałej cześci drużyny wrogie pozycje. Oczywiście , by to miało sens w naszej drużynie muszą być jakieś „lepsze działa” , a sami pod żadnym warunkiem nie możemy strzelać. Zazwyczaj udaje się wyspotować 2-3 czołgi . Daje oczywiście nam to wiedze co znajduje się w bazie wroga , a przy okazji sojusznicze HT mogą łatwiej podjąc decyzje o ataku rogiem mapy. Oczywiście ten myk można powtarzać na Su-85B czy Su76.

Gdy zaczynamy w bazie I , by przeciwdziałać takim zagraniom dobrze jest przyczaić się w krzaczku na rogu (1). Gdy jesteśmy zaś na dole z IS-3 w meczu , a w naszej drużynie są lepsi spoterzy lepiej jest zająć bardziej bezpieczną pozycje (2). Pozycjami bardziej ofensywnymi są miejscówki na skraju jeziora (3,4) – służą one do wspierania przyjacielskiego ataku.

Gdy odpieramy wrogi atak z flanki w bazie nr II dobrze jest się schronić zza zasłoną (5). Zaś gdy gramy Su-76 czy Su85 B , a nasze spotowanie nie przynosi zakładanych rezultatów możemy się pokusić o samobójczy scouting pod wrogie budynki (6).

Karelia


Wylosowanie bazy II daje oczywistą lekką nad wrogiem. Zjeźdzamy z wzgórza – czasami w tym momencie możemy ubić scouta (jesteśmy już osłonieci przez góry od arty). Gdy to zrobimy wjeżdżamy w wąwóz i z tej strony są 2 fajne kamyki z krzaczkami po bokach. Osobiście wole tej najbardziej wewnętrzny.

Co jeżeli jednak nikt prawie nie pojechał w prawo. Wtedy spokojnie czekamy sobie w dobrze umiejscowionym krzaczku (1)


Startując z bazy I standarowo powiniśmy się usadowic na pozycji zabezpieczającą prawą stronę (2) . Jeżeli wróg zdobędzie wzgórze przemieszczamy się w kierunku południowym (3) i skutecznie razimy wrogie czołgi na wzgórzu. Jeżeli obrona wąwozu padnie możemy dosyć długo powstrzymywać wrogi raush z krzaczków (4).

Komaryn


Newralgicznym punktem na tej mapie jest wyspa. Zazwyczaj nieprzyjacielski team zdobywający tą pozycje uzyskuje przewagę nad wrogiem. Jeżeli kierujemy się na pozycje ofensywne , a w kierunku wyspy podąża choć jeden scout to dobrze jest zatrzymać się na wzniesieniach i skutecznie razić lolki znajdujące się na wyspie (1a,1b)

Podobny trik z spotowaniem jak na Malinówce możemy powtórzy z bazy numer 1. (czerwone kreski)

Pozycje defensywne dobrze jest zając wśród krzaczków (2 i po przeciwnej stronie mapy). Dlaczego nie na grobli ? Bo tam spodziewa się Ciebie przeciwnik.

Gdy znajdujemy się na dole listy , a wróg zaczyna kapować wrogą bazę i większość lemingów pojechało na atak ( przy założeniu , że mamy arte ) to lepiej wtedy nie oddawać żadnych strzałow w kierunku wrogich HT , a tylko spotować z tych pozycji wrogie czołgi.

Jeżeli zaś chodzi o pozycje ofensywne to najlepsze efekty według mnie przynoszą pozycje najbardziej wysunięte (3,6) . Staramy się przy tym nie powalić żadnego drzewka. W zaleźności od sytuacji poruszamy w na następne pozycje (4,7)
Gdy mamy pewność , że wyeliminowaliśmy wszystkich obrońców przesuwamy się na pozycje do eliminowania czołgów które pędzą zbić capa (5,8).

źródło https://wayofwar.org/showthread.php/37257-Poradnik-campera-%E2%80%93-czyli-jak-gra%C4%87-sowieckimi-TD-%28do-tieru-V%29

Lony

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz