niedziela, 27 stycznia 2013

Warto wiedzieć

Witajcie drodzy czytelnicy, ten poradnik jest ogólnym spisem wszystkiego co warto wiedzieć grając w World of Tanks.


Przydatne, ale nie zawsze:

1.Trzymaj się regulaminu gry.

2.Jeżeli masz w połowie zbadany czołg i nie chcesz grać z wyższymi tierami, załóż słabszy sprzęt (zrobiłem 10 meczy na KV, po założeniu najlepszego silnika i lepszego działa 76mm z większą penetracją wyrzucało mnie do meczy w których IS-4 nie był rzadkością. Do porównania przy zmienieniu modułów na początkowe wywalało mnie do bitew max z isem i rzadko (2 z 10) is-3

3.Korzystaj z wraków czołgów (szczególnie nisko tierowych TD), są one nie do przebicia i swoimi gabarytami pozwalają ukryć nierzadko cały korpus

4.Na mapach umiejscowionych w miastach przewagę mają czołgi ciężkie, miej to na uwadze podczas gry. Mogą one łatwo wymanewrować zniszczyć szybki i słabo opancerzony czołg lekki, jednak z drugiej strony w niskich tierach dobrze pokierowane mogą się przemknąć za linie wroga i nieźle tam napsuć krwi przeciwnikowi.

5. Exp za przejęcie bazy osobiście jest premia.
Za zniszczenie wszystkich czołgów osobiście liczy nam się normalnie tak jak za każdy frag.
Za obserwowanie jak team na drugim końcu mapy niszczy ostatnie czołgi wroga, albo przejmuje bazy - premii, oprócz tej idącej z wygranej nie ma, lub jest minimalna.

6.Artyleria bardzo wolno się obraca, wykorzystaj to (są wyjątki takie jak hummel) Pamiętaj aby nie stawać przed wrogą artylerią ponieważ ma ona dużą siłę ognia

7.Image
Nie powalaj drzew! Daje to wrogą możliwość odkrycia twojej pozycji.

8.Image
Używaj ukształtowania terenu na swoja korzyść. Znajdź dobrą ochronę, taką jak budynek, kamień, wzgórza lub wraki. Wyjedź strzel, a następnie ukryj się z powrotem za osłoną podczas przeładunku. W ten sposób można zadawać obrażenia i być chronionym podczas przeładowania.

9.Image
Możesz zabezpieczyć się, strzelając w wroga na wzgórzu i nurkując w dół podczas przeładowania lub po prostu stać. Kadłub czołgu znajduje się poniżej linii grzbietu i tylko twoja wieża jest narażona.

10.Image
Nie narażaj się na zostaje celem dla kilku czołgów. Wykorzystuj budynki, wąskie gardła na mapie i inne rzeczy by walczyć zawsze przeciwko 1 wrogowi.

11. Image
Czołgi wspinające się na grzbiety wzgórz narażają słabą spodnią część pancerza i nie mogą do ciebie strzelać zanim nie zmienią położenia. Nie pozwól im na to, niszcz ich gąsienice wtedy są oni wystawieni na ostrzał i bezradni bo nie mają oni szans na odwrót.

12.Image
Strzelanie z wysokich grzbietów może być ryzykowne, narażasz swój cieńszy spodni pancerz, ale może to zaowocować uderzeniem w miękki grzbiet czołgu.

13.Image
Flankuj wroga, jego słabe boki i tył są bardziej podatne na ostrzał. Sprawdza się to najlepiej przeciwko ciężkim czołga. Czołgi mają ciężki pancerz od przodu, lżejszy pancerz na bokach i najcieńszy z tyłu. Szybkie średnie czołgi są w stanie zniszczyć silniejszy czołg po prostu wymanewrując go i strzelać w jego najsłabsze punkty. Unikając jednocześnie jego powolnego obracania się wieży. Jest to szczególnie skuteczne w pojedynkach jeden-na-jeden przy walce na otwartym terenie, gdzie jest trochę więcej miejsca.

14.Image
Nie daj się wymanewrować podczas pojedynków 1 na 1. Obracaj korpus czołgu razem z wieża, co przyspiesza jej obrót.
15.Image
Nie pozwól zajść się od słabiej opancerzonego tyłu. Gdy wiele wrogów próbuje cię zajść od tyłu bohaterską szarżą (widać na obrazku) zacznij cofać czołg, co da ci trochę czasu. Dzięki temu utrzymasz front pancerza obrócony w stronę wolniejszych czołgów ciężkich, czyli zazwyczaj poważniejszego zagrożenia. Pamiętaj, aby skoncentrować swoje ataki na jednym celu, dopóki nie jest on martwy lub ty nie jesteś.

16.Image
Warto wykonywać zderzenia w wrogie czołgi, szczególnie w ich boki. Może to spowodować zdjęcie ich gąsienic i sprawia że czołg traci mobilność (szczególnie skuteczne przy niszczycielach czołgów. Możesz uszkodzić lub rozwalić czołg strzelając do jego słabszego pancerza. (Skuteczność tego sposobu w zależy od prędkości i masy ciebie i twojego celu). Uszkadzając gąsienice wroga wystawiasz go na ogień artylerii (będą oni za to wdzięczni).

16.Sam wybieraj sobie cele. Może wolisz walczyć z czołgami średni, TD, Lekkimi a może ciężkimi? Na przykład, jako czołg ciężki, nie powinieneś tracić czasu na "łatwe fragi ", jeśli istnieje bardziej poważne zagrożenie, takie jak wrogie ciężkie czołgi czekające w krzaczku lub za budynkiem. Tak samo czołgiem średnim, nie marnuj pocisków na cel jeżeli jesteś pewien że go nie przebijesz. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy łatwo zniszczyć cel który szpieguje pozycje dla artylerii wroga lub ciężki czołg który przechwytuje twoją bazę - w obu przypadkach,czołg staje się właśnie największym zagrożeniem i powinien figurować jako główny cel.

17.Image
Używaj lepiej opancerzonych towarzyszy jako osłony, aby uniknąć trafienia. Zwłaszcza przy wspieraniu ciężkich czołgów w walce z ciężkimi czołgami wroga. Pozostań żywym, tylko w takim stanie możesz zadawać obrażenia i wspierać swój zespół. Należy pamiętać o swoich "przyjaciołach" i nie blokować im drogi odwrotu w razie potrzeby.

18.Image
Strzelaj przed szybko poruszającymi się celami. Ponieważ jest brane w tej grze opóźnienie spowodowane czasem dolecenia pocisku do celu. Pamiętaj też że w czasie ruchu twoje strzały są mniej celne. Jeśli właściwie wszystko obliczysz, pocisk osiągnie swój cel.

19.Image
Poruszaj się od osłony do osłony. Podczas przemieszczania się od osłony do osłony, zwłaszcza między budynkami musisz wziąć pod uwagę przyspieszenie. Im wyższa prędkość można osiągnąć przed przejściem pomiędzy osłonami, tym szybciej będziesz bezpieczny za kolejną osłoną. Jeśli jest to możliwe/konieczne można cofnąć się do bezpieczniejszego poprzedniego miejsca.

Nie bój się ucieczek. To część strategi, w końcu lepiej uciec i być przydatnym niż zostać palącym się wrakiem?

20.Image
Ustawiaj się tak by poprawić kąt pancerza. Skośne ustawiony czołg (20-30 stopni) w kierunku przeciwnika poprawia kąt uderzenia i zmniejsza szanse na otrzymanie obrażeń.

21.Image
Używaj głowy, jeżeli twoi sojusznicy związują wroga walką wykorzystaj to i spróbuj zajść przeciwnika od flanki.

22.Image
Pozostawaj w ruchu podczas walki. Stojące czołgi są łatwiejsze do trafienia. Stosuj taktykę stań-strzel-jedź-stań-strzel.... (szczególnie ważne na otwartych terenach)

23.Image
Trzymaj się przy ścianach (jeśli to możliwe). Wyjeżdżając na otwartą przestrzeń narażasz się na trafienia przez przeciwnika. Jeśli sytuacja jest patowa (patrz obrazek) zamiast szarżować zwyczajnie ustaw się i czekaj na artylerie.

24.Image
Uważaj na "czołgi przynęty", naucz się wykorzystywać te zachowania na swoją korzyść. Możesz zyskać na tym więcej niż się spodziewasz. Jednak lepiej abyś omijał takie miejsca.

25.Image
Celownik "podskakuje w dół" podczas zatrzymywania czołgu oraz podczas otrzymania trafienia ( w górę). Czasami można użyć kołysanie czołgu związane z owymi rzeczami na swoją korzyść. Ruszasz do przodu w przyzwoitą prędkości, a następnie, gdy wieża wystaje powyżej wzgórza i widzisz swój cel, stop. Celownik obniży się ,a gdy jego krzyżyk spadnie w dół, strzał nie będzie możliwy z normalną depresją (tzn. możesz strzelać niżej niż normalnie). Strzeż się jednak, masz bardzo niewiele czasu be oddać ten strzał, a twoje działo nie będzie celne!

26.Image
Jeżeli jesteś na dole "łańcucha pokarmowego" i nie możesz się przez nic przebić oprócz samego siebie, możesz używać swojego czołgu w charakterze osłony dla twoich sojuszników, którzy dysponują odpowiednią siłą ognia.

27.Balansacja meczy
Każdy tier ma swoją określoną liczbę "punktów" wliczanych do puli. Owa pula w 2 drużynach jest podobna. Na tym polega balans tej gry. Oto liczby punktów:
Tier 1, 1 point
Tier 2, 3 points
Tier 3, 5 points
Tier 4, 10 points
Tier 5, 20 points
Tier 6, 40 points
Tier 7, 70 points
Tier 8, 90 points
Tier 9, 120 points

28.Grubość pancerza (wizualna) w niektórych czołgach:
Image
Bt-2:
Image
Image
T1 Cuttingham
Image
Image
M3 Lee
Image
Image
M4A3E8 Sherman
Image
Image
T-34-85
Image
Image
Hetzer
Image
Image
Przydatne linki



Porady od forumowiczów:
1.Użytkownik: SCARS
Image
Wykorzystuj strome wzniesienia i wysokie budynki chowając się za nimi w czasie ruchu i postoju aby zabezpieczyć się w razie ataku artyleryjskiego.
Opis obrazka:
-Zielony kwadrat to artyleria
-Zielony okrąg to jej celownik
-Czerwony wielokąt to bezpieczna strefa (strefa w której artyleria nie może ci nic zrobić)
-Biały kwadrat to budynek

źródło http://world-of-tanks.pl/forum

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz