Witajcie drodzy czytelnicy, ten poradnik jest ogólnym spisem wszystkiego co warto wiedzieć grając w World of Tanks.
Przydatne, ale nie zawsze:
1.Trzymaj się regulaminu gry.
2.Jeżeli masz w połowie zbadany czołg i nie chcesz grać z wyższymi tierami,
załóż słabszy sprzęt (zrobiłem 10 meczy na KV, po założeniu najlepszego silnika i lepszego działa 76mm z większą penetracją wyrzucało
mnie do meczy w których IS-4 nie był rzadkością. Do porównania przy
zmienieniu modułów na początkowe wywalało mnie do bitew max z isem i
rzadko (2 z 10) is-3
3.Korzystaj z wraków czołgów (szczególnie nisko tierowych TD), są one nie do przebicia i swoimi gabarytami pozwalają ukryć nierzadko cały korpus
4.Na mapach umiejscowionych w miastach
przewagę mają czołgi ciężkie, miej to na uwadze podczas gry. Mogą one
łatwo wymanewrować zniszczyć szybki i słabo opancerzony czołg lekki,
jednak z drugiej strony w niskich tierach dobrze pokierowane mogą się
przemknąć za linie wroga i nieźle tam napsuć krwi przeciwnikowi.
5. Exp za przejęcie bazy osobiście jest premia.
Za zniszczenie wszystkich czołgów osobiście liczy nam się normalnie tak jak za każdy frag.
Za
obserwowanie jak team na drugim końcu mapy niszczy ostatnie czołgi
wroga, albo przejmuje bazy - premii, oprócz tej idącej z wygranej nie
ma, lub jest minimalna.
6.Artyleria bardzo wolno się obraca, wykorzystaj to (są wyjątki takie jak hummel) Pamiętaj aby nie stawać przed wrogą artylerią ponieważ ma ona dużą siłę ognia
7.
Nie powalaj drzew! Daje to wrogą możliwość odkrycia twojej pozycji.
8.
Używaj
ukształtowania terenu na swoja korzyść. Znajdź dobrą ochronę, taką jak
budynek, kamień, wzgórza lub wraki. Wyjedź strzel, a następnie ukryj się
z powrotem za osłoną podczas przeładunku. W ten sposób można zadawać
obrażenia i być chronionym podczas przeładowania.
9.
Możesz
zabezpieczyć się, strzelając w wroga na wzgórzu i nurkując w dół
podczas przeładowania lub po prostu stać. Kadłub czołgu znajduje się
poniżej linii grzbietu i tylko twoja wieża jest narażona.
10.
Nie
narażaj się na zostaje celem dla kilku czołgów. Wykorzystuj budynki,
wąskie gardła na mapie i inne rzeczy by walczyć zawsze przeciwko 1
wrogowi.
11.
Czołgi
wspinające się na grzbiety wzgórz narażają słabą spodnią część pancerza
i nie mogą do ciebie strzelać zanim nie zmienią położenia. Nie pozwól
im na to, niszcz ich gąsienice wtedy są oni wystawieni na ostrzał i
bezradni bo nie mają oni szans na odwrót.
12.
Strzelanie
z wysokich grzbietów może być ryzykowne, narażasz swój cieńszy spodni
pancerz, ale może to zaowocować uderzeniem w miękki grzbiet czołgu.
13.
Flankuj
wroga, jego słabe boki i tył są bardziej podatne na ostrzał. Sprawdza
się to najlepiej przeciwko ciężkim czołga. Czołgi mają ciężki pancerz od
przodu, lżejszy pancerz na bokach i najcieńszy z tyłu. Szybkie średnie
czołgi są w stanie zniszczyć silniejszy czołg po prostu wymanewrując go i
strzelać w jego najsłabsze punkty. Unikając jednocześnie jego powolnego
obracania się wieży. Jest to szczególnie skuteczne w pojedynkach
jeden-na-jeden przy walce na otwartym terenie, gdzie jest trochę więcej
miejsca.
14.
Nie daj się wymanewrować podczas pojedynków 1 na 1. Obracaj korpus czołgu razem z wieża, co przyspiesza jej obrót.
15.
Nie
pozwól zajść się od słabiej opancerzonego tyłu. Gdy wiele wrogów
próbuje cię zajść od tyłu bohaterską szarżą (widać na obrazku) zacznij
cofać czołg, co da ci trochę czasu. Dzięki temu utrzymasz front pancerza
obrócony w stronę wolniejszych czołgów ciężkich, czyli zazwyczaj
poważniejszego zagrożenia. Pamiętaj, aby skoncentrować swoje ataki na
jednym celu, dopóki nie jest on martwy lub ty nie jesteś.
16.
Warto
wykonywać zderzenia w wrogie czołgi, szczególnie w ich boki. Może to
spowodować zdjęcie ich gąsienic i sprawia że czołg traci mobilność
(szczególnie skuteczne przy niszczycielach czołgów. Możesz uszkodzić lub
rozwalić czołg strzelając do jego słabszego pancerza. (Skuteczność tego
sposobu w zależy od prędkości i masy ciebie i twojego celu). Uszkadzając
gąsienice wroga wystawiasz go na ogień artylerii (będą oni za to
wdzięczni).
16.Sam wybieraj sobie cele. Może
wolisz walczyć z czołgami średni, TD, Lekkimi a może ciężkimi? Na
przykład, jako czołg ciężki, nie powinieneś tracić czasu na "łatwe fragi
", jeśli istnieje bardziej poważne zagrożenie, takie jak wrogie ciężkie
czołgi czekające w krzaczku lub za budynkiem. Tak samo czołgiem
średnim, nie marnuj pocisków na cel jeżeli jesteś pewien że go nie
przebijesz. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy łatwo zniszczyć cel który
szpieguje pozycje dla artylerii wroga lub ciężki czołg który
przechwytuje twoją bazę - w obu przypadkach,czołg staje się właśnie
największym zagrożeniem i powinien figurować jako główny cel.
17.
Używaj
lepiej opancerzonych towarzyszy jako osłony, aby uniknąć trafienia.
Zwłaszcza przy wspieraniu ciężkich czołgów w walce z ciężkimi czołgami
wroga. Pozostań żywym, tylko w takim stanie możesz zadawać obrażenia i wspierać swój zespół. Należy pamiętać o swoich "przyjaciołach" i nie blokować im drogi odwrotu w razie potrzeby.
18.
Strzelaj
przed szybko poruszającymi się celami. Ponieważ jest brane w tej grze
opóźnienie spowodowane czasem dolecenia pocisku do celu. Pamiętaj też że
w czasie ruchu twoje strzały są mniej celne. Jeśli właściwie wszystko
obliczysz, pocisk osiągnie swój cel.
19.
Poruszaj
się od osłony do osłony. Podczas przemieszczania się od osłony do
osłony, zwłaszcza między budynkami musisz wziąć pod uwagę
przyspieszenie. Im wyższa prędkość można osiągnąć przed przejściem
pomiędzy osłonami, tym szybciej będziesz bezpieczny za kolejną osłoną.
Jeśli jest to możliwe/konieczne można cofnąć się do bezpieczniejszego
poprzedniego miejsca.
Nie bój się ucieczek. To część strategi, w końcu lepiej uciec i być przydatnym niż zostać palącym się wrakiem?
20.
Ustawiaj
się tak by poprawić kąt pancerza. Skośne ustawiony czołg (20-30 stopni)
w kierunku przeciwnika poprawia kąt uderzenia i zmniejsza szanse na
otrzymanie obrażeń.
21.
Używaj głowy, jeżeli twoi sojusznicy związują wroga walką wykorzystaj to i spróbuj zajść przeciwnika od flanki.
22.
Pozostawaj
w ruchu podczas walki. Stojące czołgi są łatwiejsze do trafienia.
Stosuj taktykę stań-strzel-jedź-stań-strzel.... (szczególnie ważne na
otwartych terenach)
23.
Trzymaj
się przy ścianach (jeśli to możliwe). Wyjeżdżając na otwartą przestrzeń
narażasz się na trafienia przez przeciwnika. Jeśli sytuacja jest patowa
(patrz obrazek) zamiast szarżować zwyczajnie ustaw się i czekaj na
artylerie.
24.
Uważaj
na "czołgi przynęty", naucz się wykorzystywać te zachowania na swoją korzyść. Możesz zyskać na tym więcej niż się spodziewasz. Jednak lepiej
abyś omijał takie miejsca.
25.
Celownik
"podskakuje w dół" podczas zatrzymywania czołgu oraz podczas otrzymania
trafienia ( w górę). Czasami można użyć kołysanie czołgu związane z
owymi rzeczami na swoją korzyść. Ruszasz do przodu w przyzwoitą
prędkości, a następnie, gdy wieża wystaje powyżej wzgórza i widzisz swój
cel, stop. Celownik obniży się ,a gdy jego krzyżyk spadnie w dół,
strzał nie będzie możliwy z normalną depresją (tzn. możesz strzelać
niżej niż normalnie). Strzeż się jednak, masz bardzo niewiele czasu be
oddać ten strzał, a twoje działo nie będzie celne!
26.
Jeżeli
jesteś na dole "łańcucha pokarmowego" i nie możesz się przez nic
przebić oprócz samego siebie, możesz używać swojego czołgu w charakterze
osłony dla twoich sojuszników, którzy dysponują odpowiednią siłą ognia.
27.Balansacja meczy
Każdy
tier ma swoją określoną liczbę "punktów" wliczanych do puli. Owa pula w
2 drużynach jest podobna. Na tym polega balans tej gry. Oto liczby
punktów:
Tier 1, 1 point
Tier 2, 3 points
Tier 3, 5 points
Tier 4, 10 points
Tier 5, 20 points
Tier 6, 40 points
Tier 7, 70 points
Tier 8, 90 points
Tier 9, 120 points
28.Grubość pancerza (wizualna) w niektórych czołgach:
Bt-2:
T1 Cuttingham
M3 Lee
M4A3E8 Sherman
T-34-85
Hetzer
Przydatne linki
Porady od forumowiczów:
1.Użytkownik: SCARS
Wykorzystuj
strome wzniesienia i wysokie budynki chowając się za nimi w czasie
ruchu i postoju aby zabezpieczyć się w razie ataku artyleryjskiego.
Opis obrazka:
-Zielony kwadrat to artyleria
-Zielony okrąg to jej celownik
-Czerwony wielokąt to bezpieczna strefa (strefa w której artyleria nie może ci nic zrobić)
-Biały kwadrat to budynek
źródło http://world-of-tanks.pl/forum
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz