piątek, 18 stycznia 2013

Jak grać artą - poradnik dla początkujących.

Dlaczego warto grac artyleria ?

Są 2 główne powody, dla których warto grac artyleria:
- dzięki temu poznaję się specyfikę gry artylerią, w tym: bezpieczne miejscówki, popularne artyleryjskie spoty, czas przeładowania poszczególnych artylerii
- zawsze przyjemnie jest powkurzać ludzi na randomach  boom-headshotami :)


Jaka nacja ?
Obecnie dostępne są 3 nacje artylerii (francuskiej premium artylerii nie liczę). Każda ma swoje wady i zalety. Trzeba pamiętać, że poszczególne artylerie w samej nacjach różnią sie często diametralnie. Zazwyczaj poszczególne nacje opisuje się według ich topowych artylerii
I tak pokrótce:

a)Rosyjski obiekt 261 charakteryzuje się:
Niesamowita celnością
Bajecznym przyspieszaniem i prędkością, (co często ma duże znaczenie przy zmianie spotów)
dobrym Rof-em
średnim dmg i kiepskawym, splashem
b)Amerykański t92 :
niesamowity splash
kiepski Rof
kiepska celność
ogromny dmg
c)Niemiecka GW E
stroma trajektoria lotu






Trajektoria lotu
Trajektoria lotu decyduje o tym, czy uda nam się trafić czołg schowany za przeszkodą czy też nie. Szczególnie artylerie pierwszych poziomów maja bardzo strome trajektorie np. Priest inne mają bardzo płaski tor np. obiekt 261.
Posted Image
Kontrować czy nie?

Moim zdaniem to zależy od 2 podstawowych czynników i kontrować możemy, gdy:
- ilości artylerii w meczu (liczba 4 jest moim zdaniem rozsądną granicą, od której możemy Myślec o kontrowaniu)
-splasha naszej artylerii - jeżeli mamy mizerny splash i nie poszczęści się nam z trafieniem bezpośrednim oznacza to, ze jesteśmy 2 min w plecy - podczas których moglibyśmy zadać jakiś sensowny dmg czołgom wroga.

Jak skutecznie kontrować?

Wszystko widac na filmikach autorstwa NewMultiShow-a i Capricorna.
http://www.youtube.c...h?v=3nujOZZ_eEo
http://www.youtube.c...f4&feature=plcp


Wartości camo poszczególnych artylerii

są zamieszczone na tej stronie https://docs.google....RBVlJDSlE#gid=2
Generalnie zawsze możemy strzelać do czołgów oddalonych od nas o 444 metry bez strachu o to, ze zostaniemy wysportowani.

celownik serwerowy (ctrl + 0)
Przydatny, ale często można sie obejść bez tego ułatwienia.

Wybór celów

Jeżeli zależy wam na wygranej zawsze celujcie w czołgi, które potencjalnie stanowią największy problem dla waszej drużyny - zazwyczaj będą to opancerzone HT-ki, jednak czasem będą to czołgi, które spotują wrogiej artylerii pozycje waszych sojuszników.

Obrona przed scoutami
Jeżeli macie pewność , że zostaliście wyspotowani nie czekajcie na pocisk wrogiej artylerii tylko aktywnie ruszcie na wrogiego scouta. Czasem się uda go zniszczy , czasem nie , ale pozostanie w miejscu to pewna piguła od wrogiej artylerii.

W co celować ?

Zasadniczo zawsze najlepiej celować w najwyższy punkt czołgu . Najlepiej oddaje to rycina z wiki.worldoftanks.com

http://wiki.worldoft..._aiming_101.jpg


Dlaczego warto zmieniac spoty ?
Dzięki temu możemy razic pociskami najbardziej scampione czołgi na El halufie czy też Malinówce. Ponad to możemy zmniejszyc dystans , przez co nasze pociski będa krócej leciec ( co przy strzałach powyżej 900m  ma znaczenia).

Jakie moduły – jakie perki ?

Zawsze : szybsze celowanie , szybsze ładowanie
Czasem : wentylacje , siatkę maskującą  , lornetkę
Perki : Camo , Braterstwo broni , Szósty zmysł dla dowódcy – inne właściwie nie mają sensu

Mapy miejskie

Nawet na mapach miejskich da radę coś ugrać. Na mapach oznaczyłem najbardziej popularne artyleryjskie spoty na kolor żółty i te mnie popularne na inne kolory.

http://img821.images...1/726/ensk1.jpg





Posted Image

źródło http://forum.worldoftanks.eu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz