sobota, 26 stycznia 2013

Bycie scoutem. Poradnik

Poradnik scoutowania by N1tro

Masz mały szybki czołg, a wylosowało Cię z wiele cięższymi czołgami, którym nic nie robisz? Nie chowaj się w krzakach na końcu mapy tylko jedź jako „scout” i rozpoznaj siły nieprzyjaciela, które mogą być ostrzelane przez sojusznicze jednostki. Tacy „zwiadowcy” mają naprawdę duże znaczenie w bitwie.

Bycie scoutem

Podstawą „scoutingu” jest pozostawanie ciągle w ruchu , wykorzystywanie osłon terenowych a także ukształtowania terenu. Oczywiście można zająć dogodne miejsce w krzakach gdzie nikt nas nie dostrzeże i stamtąd wyświetlać wrogie jednostki jednakże jest niebezpieczeństwo, że nas zauważa i wroga artyleria lub czołgi wyślą nas do garażu.
LT’s (light tank-czołg lekki) to najlepsi scouci. Szybcy i zwinni. Mają świetny zasięg widzenia ale nie tylko one się nadają się jako zwiadowcy. Przeważnie mają mało pkt HP co czyni je łatwymi do zneutralizowania. Średnie czołgi też dobrze sprawdzają się w roli zwiadowców nawet na IX poziomie !(T-54). Mają większą wytrzymałość lecz mniejszą prędkość i manewrowość. Z tego też powodu częściej widujemy czołgi lekkie jako zwiadowców Przykładowe czołgi lekkie (służące jako scouci) oraz ich prędkość max:

ZSRR
BT-72 (55km/h)
BT-7 (66km/h)
A-20 (72 km/h)
T-50 (60 km/h)
T-50-2(72 km/h

USA
M2 (58 km/h)
M3 Stuart (61 km/h)
M5 Stuart (58 km/h)
M24 Chaffee (56 km/h)

Niemcy
Pzkpfw III ausf. A (68 km/h)
Pzkpfw II luchs (60 km/h)
Vk 1602 Leopard (68 km/h)
VK2801 (72 km/h)

ARTY KILLER

Grając czołgiem małym, szybkim i zwinnym możesz stać się zabójcą artylerii jeżeli wróg ową posiada. Po rozpoczęciu bitwy najlepiej jest odczekać 30sek do minuty aż wróg się rozjedzie i czołgi ciężkie opuszczą bazę a nasza artyleria zajmie miejsce do strzału. Teraz trzeba dojechać do bazy wroga. Najlepiej jest pojechać bokiem mapy (oflankować). Jeśli uda nam się dojechać to szukamy artylerii kryjącej się najczęściej w krzakach. Jak już ją namierzymy mamy 2 możliwości: Jeśli w pobliżu są inne wrogie jednostki, które mogą nas ostrzelać krążymy wokoło artylerii strzelając raz za razem (polecam tutaj auto aim-a) lub jeśli oprócz nieszczęśliwej artylerii nie ma nikogo możemy ją zblokować tak by nie mogła w nas strzelić a następnie wykańczamy ją paroma strzałami. Jeśli zniszczą nas zanim zdążymy wykończyć artylerie prawdopodobnie zrobi to nasza artyleria, która tylko czeka na taką okazje.

SCOUTING

Nigdy nie śpiesz się ze zwiadem. Lepiej poczekać aż nasza artyleria ustawi się na dobrym miejscu a czołgi będą w stanie zapewnić Ci wsparcie swoim ogniem. Jeśli pojedziesz zbyt szybko zginiesz na marne bo nikt nie zdąży nawet wystrzelić jak cele znikną.
Wyświetlać przeciwnika możemy poprzez przejazd przed jego linią. Jesteśmy wtedy bokiem do wroga i jest nas ciężko trafić jeśli jedziemy z dużą prędkością. Taki przejazd może dać duże rezultaty jeśli wyświetlimy parę jednostek wroga i nasza artyleria lub czołgi ciężkie odpowiedzą ogniem. Oczywiście prędzej czy później zginiemy bo zazwyczaj scouci nie żyją zbyt długo ale nasz przejazd może zaowocować zwycięstwem poprzez wyeliminowanie najlepszego czołgu wrogiej drużyny
Jeśli po stronie przeciwnika widzisz czołgi, które przyjadą jako „ARTY KILLER” poczekaj w bazie najlepiej nie daleko artylerii i ścigaj tych którzy przyjadą z zamiarem jej zniszczenia.

WYPOSAŻENIE

Żeby być dobrym scoutem trzeba mieć czołg na „wypasie” . Czołg musi mieć najlepszy silnik, gąsienice, radio, działo i wyszkoloną załogę. Działo jest najmniej ważne bo i tak przebijać będzie co najwyżej artylerie. Dodatkowo przydać się może skrzynka naprawcza (zawsze szybciej naprawi się zerwana gąsienica co w wielu przypadkach oznacza dla scouta śmierć) siatka kamuflażowa (jeśli zdecydujemy się wykrywać z krzaków, przyda się bonus do ukrycia) oraz ewentualnie binokulary by podnieść o te 10% widoczność. Trzeba też pamiętać o zestawie naprawczym(w przypadku uszkodzonego silnika nasz czołg traci bardzo dużo na mobilności) i o apteczne (ranny kierowca ma te same skutki to uszkodzony silnik).

PS. Poradnik napisany przeze mnie w 100%. Nie posiłkowałem się żadnymi innymi poradnikami. Wszystko to moje doświadczenie.

źródło http://world-of-tanks.pl/forum

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz