Poradnik scoutowania by N1tro
Masz mały szybki
czołg, a wylosowało Cię z wiele cięższymi czołgami, którym nic nie
robisz? Nie chowaj się w krzakach na końcu mapy tylko jedź jako „scout” i
rozpoznaj siły nieprzyjaciela, które mogą być ostrzelane przez
sojusznicze jednostki. Tacy „zwiadowcy” mają naprawdę duże znaczenie w
bitwie.
Bycie scoutem
Podstawą
„scoutingu” jest pozostawanie ciągle w ruchu , wykorzystywanie osłon
terenowych a także ukształtowania terenu. Oczywiście można zająć dogodne
miejsce w krzakach gdzie nikt nas nie dostrzeże i stamtąd wyświetlać
wrogie jednostki jednakże jest niebezpieczeństwo, że nas zauważa i wroga
artyleria lub czołgi wyślą nas do garażu.
LT’s (light tank-czołg
lekki) to najlepsi scouci. Szybcy i zwinni. Mają świetny zasięg widzenia
ale nie tylko one się nadają się jako zwiadowcy. Przeważnie mają mało
pkt HP co czyni je łatwymi do zneutralizowania. Średnie czołgi też
dobrze sprawdzają się w roli zwiadowców nawet na IX poziomie !(T-54).
Mają większą wytrzymałość lecz mniejszą prędkość i manewrowość. Z tego
też powodu częściej widujemy czołgi lekkie jako zwiadowców Przykładowe
czołgi lekkie (służące jako scouci) oraz ich prędkość max:
ZSRR
BT-72 (55km/h)
BT-7 (66km/h)
A-20 (72 km/h)
T-50 (60 km/h)
T-50-2(72 km/h
USA
M2 (58 km/h)
M3 Stuart (61 km/h)
M5 Stuart (58 km/h)
M24 Chaffee (56 km/h)
Niemcy
Pzkpfw III ausf. A (68 km/h)
Pzkpfw II luchs (60 km/h)
Vk 1602 Leopard (68 km/h)
VK2801 (72 km/h)
ARTY KILLER
Grając
czołgiem małym, szybkim i zwinnym możesz stać się zabójcą artylerii
jeżeli wróg ową posiada. Po rozpoczęciu bitwy najlepiej jest odczekać
30sek do minuty aż wróg się rozjedzie i czołgi ciężkie opuszczą bazę a
nasza artyleria zajmie miejsce do strzału. Teraz trzeba dojechać do bazy
wroga. Najlepiej jest pojechać bokiem mapy (oflankować). Jeśli uda nam
się dojechać to szukamy artylerii kryjącej się najczęściej w krzakach.
Jak już ją namierzymy mamy 2 możliwości: Jeśli w pobliżu są inne wrogie
jednostki, które mogą nas ostrzelać krążymy wokoło artylerii strzelając
raz za razem (polecam tutaj auto aim-a) lub jeśli oprócz nieszczęśliwej
artylerii nie ma nikogo możemy ją zblokować tak by nie mogła w nas
strzelić a następnie wykańczamy ją paroma strzałami. Jeśli zniszczą nas
zanim zdążymy wykończyć artylerie prawdopodobnie zrobi to nasza
artyleria, która tylko czeka na taką okazje.
SCOUTING
Nigdy
nie śpiesz się ze zwiadem. Lepiej poczekać aż nasza artyleria ustawi
się na dobrym miejscu a czołgi będą w stanie zapewnić Ci wsparcie swoim
ogniem. Jeśli pojedziesz zbyt szybko zginiesz na marne bo nikt nie zdąży
nawet wystrzelić jak cele znikną.
Wyświetlać przeciwnika możemy
poprzez przejazd przed jego linią. Jesteśmy wtedy bokiem do wroga i jest
nas ciężko trafić jeśli jedziemy z dużą prędkością. Taki przejazd może
dać duże rezultaty jeśli wyświetlimy parę jednostek wroga i nasza
artyleria lub czołgi ciężkie odpowiedzą ogniem. Oczywiście prędzej czy
później zginiemy bo zazwyczaj scouci nie żyją zbyt długo ale nasz
przejazd może zaowocować zwycięstwem poprzez wyeliminowanie najlepszego
czołgu wrogiej drużyny
Jeśli po stronie przeciwnika widzisz czołgi,
które przyjadą jako „ARTY KILLER” poczekaj w bazie najlepiej nie daleko
artylerii i ścigaj tych którzy przyjadą z zamiarem jej zniszczenia.
WYPOSAŻENIE
Żeby
być dobrym scoutem trzeba mieć czołg na „wypasie” . Czołg musi mieć
najlepszy silnik, gąsienice, radio, działo i wyszkoloną załogę. Działo
jest najmniej ważne bo i tak przebijać będzie co najwyżej artylerie.
Dodatkowo przydać się może skrzynka naprawcza (zawsze szybciej naprawi
się zerwana gąsienica co w wielu przypadkach oznacza dla scouta śmierć)
siatka kamuflażowa (jeśli zdecydujemy się wykrywać z krzaków, przyda się
bonus do ukrycia) oraz ewentualnie binokulary by podnieść o te 10%
widoczność. Trzeba też pamiętać o zestawie naprawczym(w przypadku
uszkodzonego silnika nasz czołg traci bardzo dużo na mobilności) i o
apteczne (ranny kierowca ma te same skutki to uszkodzony silnik).
PS. Poradnik napisany przeze mnie w 100%. Nie posiłkowałem się żadnymi innymi poradnikami. Wszystko to moje doświadczenie.
źródło http://world-of-tanks.pl/forum
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz