piątek, 18 stycznia 2013

Ogólny poradnik

Wstęp
  
Witam. Piszę kolejny poradnik. Niestety jestem zmuszony to zrobić z powodu brak możliwości wyedytowania poprzedniego. Chciałbym się podzielić wiedzą jaką zdobyłem podczas 7 000 bitew. Opiszę czołgi, taktyki oraz kątowanie jakie stosuje podczas bitew. Oczywiście wiele osób stwierdzi, że może mam za małe doświadczenie no, ale cóż trudno. W pierwszej części opiszę jak powinno się kątować. W drugiej zaś czołgi. W trzeciej taktyki. Życzę miłej lektury.

 

1. Prawidłowe kątowanie
  
Grając na randomach często spotykam się z bardzo złym wręcz fatalnym ustawieniem do wroga. Często kończy się to pożegnaniem z kredytami. Pewnego razu grając na autostradzie M103 wraz z VK4502B broniliśmy się przed atakiem ST-1, IS oraz King Tiger. Mieliśmy jak widać lekką przewagę. Postanowiliśmy zaatakować ja się prawidłowo kątowałem wyjeżdżając a VKB wychylała cały swój bok i na koniec wieżę. Wynik taki, że mnie nawet nie zadrasnęli (uszkodzone gąski) a VK zadała ledwo 500 dmg i zeszła na złomowisko.
 

Złe kątowanie

Posted ImagePosted Image
Oba te przykłady jednak mają swoje przykłady i zalety
Zalety
-Szybka możliwość wyjechania i dobicia przeciwnika
Wady
-Pokazywanie najsłabszych części czołgów: boku i dolnej płyty.
-Przeciwnik ma większe szanse zniszczenia naszych modułów (trafienie w bok)
Prawidłowe kątowanie
Posted Image
Posted Image

Zalety
  -brak wychylenia słabych punktów czołgu (bok i dolnej płyty)
-częste strzelanie w bardzo skątowany bok przez co wchodzi najczęściej ding lub strzał za zero (przepraszam za mały off-top, ale wczoraj miałem bardzo śmieszną sytuację. Mianowicie skątowałem się tak E-75 wyjechał na mnie T110E4. Aplikuje mu golda i dinguje. Naturalnie go zniszczyłem. Wychodzę a tu patrzę, że niejaki gościu z klanu _STB_ którego zniszczyłem napisał, że jestem cheaterem. Dlaczego ? Zdingowałem od jego goldowego pociska i oczywiście że jestem polskim dzieckiem bez X.)
Wady
-długi czas wyjeżdżania na przeciwnika

Dalsze pojęcia związane z kątowanie
No dobrze, ale co jeżeli jesteśmy na pustym polu ? Należy zawsze obracać kadłubem tak, aby przeciwnik nie mógł się skupić na jednym miejscu. Zawsze należy używać pancerza bocznego ! Czołgi typu Maus i E-100 kątuje się tak aby wystawić praktycznie bok i część pancerza przedniego. Niedługo powinien pojawić się filmik na temat kątowania co pozwoli łatwiej zrozumieć o co w tym chodzi.   
Czołgi
Oczywiście nie zrezygnuje z przyjemności jakie jest opisanie czołgów. Będę się starać opisać czołgi jakimi gram i na jakich mam doświadczenie. Spróbuje też spróbować pograć innymi czołgami u kolegów i na teście więc takiego ISa można się spodziewać.
E-75
Czołg cud miód i malinka. Jeden z lepszych czołgów jakimi grałem. Posiada on znamienity pancerz przedni (160 kadłub 252 wieża) oraz przyzwoity boczny (120 kadłub 160 wieża). Dzięki takiemu pancerzowi działa X tierów nie są nam straszne. Wieża jest nienaruszalna dla praktycznie wszystkich dział na srebrze. Niestety jeżeli spotkamy TD lub ewentulanie MT musimy pochylić ją leciutko. Górna płyta odbije każdy pocisk ( kątujemy przy działach 270 pene +). Zaś dolna wpuszcza od około 220 penetracji. Przejdźmy do działa. Moim zdaniem nie ma sensu jechać ze 105 bo za mało kredytów. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest 128. Posiada ona dobrą penetrację (moim zdaniem znakomitą, ale z pewnością niektórzy uważają że nie), wielkie średnie obrażenia (aż 490 !) nie ma nic lepszego niż odejmowanie po 600 hp. Moim zdaniem warto należy też zainwestować topowy silnik (1,5x razy więcej mocy niż poprzednik) wtedy nasza E-75 będzie jeszcze mocniej taranować i walczyć z medami.
Skille
Wszyscy:
Naprawa
BiA
Między innymi żarówa, król bezdroży (albo czystość i porządek) i reszta wedle uznania.
M103
Czołg moim zdaniem naprawdę niezły, ale lepiej gra mi się E-75. Czołg posiada średni pancerz ( 203 kadłub 127 wieża). Oczywiście wiele osób zdziwi się tak małym pancerzem wieży, ale tak naprawdę ma on dodatkowe warstwy, które pozwalają na dinganie od praktycznie wszystkich dział. Skątowany kadłub też sobie radzi. Niestety czołg posiada tragiczny pancerz boczny ( 51 kadłub 127 wieża). Grając przeciwko M103 moim pod bardzo dużym kątem dziurawiłem go jak chciałem. Również często pada nam ammo rack. Przejdźmy do działa. Jest ono bardzo dobre 270 penetracji wraz z 400 średnim dmg i szybkim rofem jest bardzo dobre. Pozwala ona nam podziurawić każdy czołg. Co do szybkości to ten czołg jest trochę jak ociężały med. W walce z średnimi czołgami możemy się nie obawiać o okrążenie.  
T32
Wiele ludzi uważa, że ten czołg jest słaby. Drudzy twierdzą, iż jest znakomity. Ja należę do tej drugiej grupy. Osiągnąłem na nim całkiem dobre win ratio. Bardzo wam przy tym czołgu przydadzą się moje porady o kątowaniu. Kadłub wielu uważa za bardzo słaby. Moim zdaniem spokojnie starcza na dingi od VII tierów i medów VIII. Przy dobrym skątowaniu kadłuba możemy odbić pene 220. Co do armaty uważam, że spokojnie starcza na celowanie po weakspotach wszystkich czołgów. Jedyne co przeszkadza to słaba celność. Mobilność całkiem niezła. W krytycznych sytuacjach zawsze miałem 5 pocisków o lepszej penetracji (248). Warto też odkryć silniki na T29.
Taktyki  
Was też czas denerwuje czasami T34 szarżujący na przód przez pole malinówki? Tak mnie trochę denerwuje. W tej części opiszę taktyki gdzie warto sobie pojechać na danej mapie. Również w tej części bardzo ciekawe miejsca, które odkryłem dzięki nowej fizyce i co one nam umożliwiają. Specjalne miejsca będą oznaczone "Specjalny punkt" i zamazane na czerwony kolor.  


Przełęcz
Opis Mapa bardzo dobra do walki dla praktycznie wszystkich czołgów oprócz artylerii. Mi się praktycznie nie zdarza dostać prezentów od artylerii. Na niej jest jedna bardzo ciekawa miejscówka. Niestety team często popełnia takie błędy jak rush przez mostek lub zmasowany atak na prawą lub lewą kotlinkę.
Mapka
Posted Image

Specjalny punkt- Jest to bardzo specyficzne miejsce. Mogą na niego wjechać praktycznie wszystkie medy ( M26, M46, M48 bez pomocy nie dojadą). Jest to bardzo dobre miejsce do ostrzelania wrogów na E3. Można spróbować staranować jakiś czołg na dole, ale to praktycznie się kończy śmiercią, a zjechanie w kotlinkę kończy się mocnym uszkodzeniem czołgu. Wjeżdżając tam medem około trzy czołgi z kwadratu E3 tak chciały mnie dopaść, że zapomniały o atakującej ich odsieczy.



Moje opinie
Dotyczące fiaska wprowadzenia chińskich czołgów w aktualizacji 0.8.2


Aktualizacje, które są wprowadzane od 0.8.0 jak widzę mają być przełomowe np. wprowadzenie fizyki i brytyjczyków. Każda z nich miała być "wyjątkowa". Niestety moim zdaniem to było lekkie przegięcie z tym "postępem". Wprowadzono wręcz na pałę drzewko, które miało się pojawić dopiero po dawno obiecywanych niemieckich niszczycielach dla przykładu. Okazało się, że niektóre czołgi są źle zbalansowane albo są tym samym co w drzewku radzieckim, ale z inną nazwą. Zamiast dobrze zbalansować mapy i czołgi trzeba wprowadzić kolejne zaburzenie nazywane nowym drzewkiem. Oznacza to więc kolejne balansowanie przez ileś tam czasu.


Dotyczące strzałów za zero
Często grając kompanie słyszę " ***** znowu strzał za zero". Spotykają one każdego gracza. Niestety nie zostaną one usunięte. Chociaż moim zdaniem powinno zostać ograniczone. Myślę, że trafienie zapewne w bardzo opancerzone kółko bat. chata z dział o 280 pochłonie to.
Jak uniknąć strzałów za zero ?
-Staramy nie strzelać w kółka
-Próbujemy nie strzelać w jarzmo działa czołgów
-Czołgi typu SuperPershing posiadają pancerz warstwowy oznacza to, że możemy przebić jedną warstwę, ale następną nie.    


źródło http://forum.worldoftanks.eu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz