sobota, 19 stycznia 2013

KV-4

Mam nadzieję, że ten poradnik pomoże osobom mającym problemy z grą tym świetnym radzieckim czołgiem. Jeżeli nie chce Ci się czytać całego poradnika obejrzyj film na samym końcu, może to wystarczy.
http://s10.postimage.org/7j8qfan61/kv_4.jpg



Po rys historyczny odsyłam was do angielskiej wikipedii bo myślę, że nie ma jej sensu kopiować. Kto jest zainteresowany to sam tam zajrzy, a kto nie i tak nie będzie czytał tego co tu wkleję.
http://en.wikipedia.org/wiki/KV-4

1. Ogólna charakterystyka
Pierwsza i najważniejsza rzecz. KV-4 jest zupełnie innym czołgiem niż te, które mogliście spotkać do tej pory w radzieckim drzewku. Jedynym czołgiem do którego można go porównać jest KV-5, czyli premium tank VIII tieru. Oba mają bardzo podobną budowę i niemal identyczne opancerzenie. KV-4 ma jednak tą przewagę, że dysponuje doskonałym działem 107mm ZiS-24, o którym troszkę później. Największą zaletą KV-4 jest jego ogromne opancerzenie, zwłaszcza na bokach pojazdu. Boczne płyty o grubości 150mm ustawione pod odpowiednim kątem potrafią zatrzymać nawet najlepsze działa w grze. Nie mówiąc już o działach czołgów równego tieru. KV-4 nie jest zbyt mobilny, ponieważ na płaskim terenie rozpędza się do ok. 24 km/h. Zjeżdżając z górki możemy liczyć na nieco większą prędkość, ale po wyjechaniu na płaski odcinek znowu spada ona do wspomnianych 24km/h. Dlatego zawsze trzeba dobrze przemyśleć każdy ruch i nie wybierać jako celu podróży najdalszych zakątków mapy. Dodatkowo czołg ten potrzebuje pomocy w wykrywaniu przeciwników, ponieważ ma on dość mały dystans widzenia. Zdarza się, że czołg schowany za krzakiem w odległości kilkudziesięciu metrów może do niego strzelać, nadal pozostając niewykrytym. Dodatkowym minusem jest powolny obrót wieży i kadłuba, co stanowi zagrożenie w starciu z szybszymi medami i francuskimi czołgami lekkimi. Dlatego pomimo, że ten czołg jest świetnie opancerzony powinien mieć zawsze w obstawie jakiegoś zwinniejszego kolegę.


2. Rozwój i opracowywanie modułów.
Po patchu 0.7.4 troszkę zmieniło się drzewko technologiczne KV-4, a najważniejszą różnicą jest możliwość odkrycia i zamontowania najlepszego działa ZiS-24 bez konieczności opracowywania ulepszonej wieży. I to powinien być nasz pierwszy cel przy opracowywaniu modułów w tym czołgu. Niestety działa D2-5T oraz D-25T odziedziczone po KV-3 mają zbyt niską penetrację w stosunku do pancerza czołgów z którymi przyjdzie nam walczyć. Jeżeli kogoś nie zadowala mobilność stockowego KV-4 to może najpierw odkryć i zamontować ulepszone gąsienice, które w znacznym stopniu poprawiają prędkość obrotu czołgu. Potrzeba na nie jedynie 15200 xp, więc ich odkrycie nie powinno stanowić dużego problemu. Następnie polecam odkrycie i zamontowanie lepszej wieży, która jest lepiej opancerzona na bokach i z tyłu, co pozwala chronić się przed ostrzałem z czołgów niższych tierów. Na koniec zostaje silnik, który nie jest najważniejszym elementem tego czołgu. KV-4 to nie med i może się na początku bez niego obyć. Oczywiście prędkość i zwrotność nie będzie najlepsza na stockowym motorze ale za to szybciej odkryjemy moduły, które czynią ten czołg zabójczym. A na pewno groźnym nie czyni go prędkość ;)

3. Kątowanie i walka
Najważniejsze. Zapomnijcie o kątowaniu jakie znaliście do tej pory. Wyjeżdżanie przodem z za zasłony nic tu nie da, bo 180mm przedniego pancerza nie robi zbyt dużego wrażenia na przeciwnikach. Pod kątem prostym nie stanowi on problemu dla dział czołgów 8 tieru, dlatego należy zastosować nieco inną technikę. Klucz do taśmowego zdobywania stalowych ścian leży w bocznym pancerzu KV-4. Aby właściwie go wykorzystać należy ustawić się tak jak na tym obrazku.


Dzięki takiemu ustawieniu wystawiamy 150mm pancerze pod kątem około 70 stopni. Dzięki temu duża część strzałów zwyczajnie rykoszetuje, a pozostała nie jest w stanie przebić naszego pancerza ponieważ pod tym kątem jest on zbyt gruby. Pamiętajcie aby ustawiać się precyzyjnie, bo zostawienie kawałka przedniej płyty, lub stanie pod zbyt dużym kątem może przynieść więcej szkody niż pożytku. Przy takim ustawieniu bardzo często zdarza się również tracić gąsienicę, ale lepiej stracić gąskę po strzale za zero niż powiedzmy 300 hp. Dodatkowo po każdym strzale polecam kręcić wieżą i chować weak spot na wieżyczce dowódcy.

http://s17.postimage.org/kcw32dx2n/kv_4_1.jpg

Przykład takiego ustawiania się znajdziecie w filmie na końcu poradnika. Dodatkowo w drugiej bitwie pokazałem tam jak wyjeżdżać na wrogów ustawionych za przeszkodą.

Działo ZiS-24 zadaje 290 średnich obrażeń, co może się wydawać niską wartością ale trzeba wziąć pod uwagę, że ustawiając się tak jak opisałem odbijamy większość pocisków przeciwników sami penetrując ich raz za razem. 227mm średniej penetracji to świetny wynik jak na 8 tier i nie powinniśmy mięć problemów z dziurawieniem nawet X tierów!

4. Pierwsza czy druga wieża?
Wybór wieży to kwestia sporna w tym czołgu. Jedni wolą tą stockową, bo mniejszy jest właz dowódcy i trudniej go trafić, inni natomiast bardziej cenią sobie większy pancerz i lepszy zasięg widzenia. Sam zaliczam się do tej drugiej grupy, ponieważ mocna wieża już nie raz uratowała mi życie odbijając strzały z boku czy nawet tyłu. Po zamontowaniu ulepszonej wieżyczki jesteśmy praktycznie nieprzebijalni dla czołgów 6 tieru, co pozwala skupić się na groźniejszych przeciwnikach. Jedyną jej wadą jest większy weak spot na szczycie, który jednak dość często potrafi odbijać pociski, a z większej odległości jest w niego dość trudno trafić. Najważniejsze żeby poruszać wieżą gdy widzimy, że ktoś do nas celuje, a w tym samym czasie my ładujemy. Zaoszczędzimy sobie nerwów i hp.

5. Dodatkowe wyposażenie
Osobiście polecam zestaw dosyłacz, stabilizator oraz lornetka. Przy czym tą ostatnią można zastąpić szybszym celowaniem (przy używaniu pierwszych dział, odziedziczonych po KV-3) lub osłoną przeciw odłamkową, bo KV-4 stanowi doskonały cel dla artylerii. Używam lornetki dla polepszenia widoczności w tym ślepym jak kret czołgu. Ponieważ gra nim jest dość statyczna to lornetka spisuje się całkiem nieźle i pozwala dostrzegać wrogów dużo szybciej niż normalnie. Osłona jest o tyle dobra, że pewna część graczy nie mogąc przebić KV-4 ładuje pociski burzące, a osłona troszkę zmniejsza obrażenia od nich.


6. Umiejętności i perki
To już kwestia osobista ale podstawą jest naprawa. Często spadające gąsienice są zmorą tego czołgu i załoga wyszkolona w naprawie potrafi je całkiem szybko poskładać. Polecam również hamowanie sprzęgłem co troszkę zwiększa prędkość obrotu czołgu i pozwala lepiej nim manewrować.

7. Obiecany film:

http://www.youtube.c...h?v=8tQgNE-JZFI

źródło http://forum.worldoftanks.eu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz