Na start - moja strona z powtórkami:
http://mwreplays.com/Mind
Mam parę bitew tą bestią - zapraszam.
Nie będę tutaj wstawiał skilli, bo każdy może dobrać je jak chce. Jeżeli
ktoś będzie chciał poradę - proszę napisać w tym temacie.
Ogólny opis tego czołgu - light z dużą prędkością maksymalną, ale z
wolnym przyśpieszaniem. Lufa typu "trollgun" może zadać duży dmg mniej
opancerzonym czołgom. Dosyć niezły view range.
Ekwipunek:
Siatka kamuflująca, binokulary i osłonięta optyka.
Czemu tak? Siatka daje nam mniejszą szansę na wykrycie nas co przyda się
przy camp-spotowaniu (o tym poniżej). Binokulary nie nakładają się z
osłoniętą optyką. Ale camp spotując binokulary dadzą lepszy efekt niż
optyka. Z kolei optyka przyda nam się, gdy już będziemy mogli/musieli
przestać camp-spotować.
I jak wykorzystać go jako zwiadowcę? Jazda na pałę, żeby wyspotować arty
wroga? Nie bardzo, stracimy gąski to jest to nasz koniec.
Ale możemy za to camp-spotować. Czyli ukrywamy się i bez ruszania się z
miejsca i bez strzelania wykrywamy wrogów. Musimy znaleźć odpowiednie
miejsce, schować się i po prostu - czekać.
Miejsce to najlepiej, by spełniało kilka wymagań:
- wiemy, że jednostki wroga mogą przejeżdżać w okolicy, w której
będziemy mogli wroga zespotować, a jednocześnie pozostać w ukryciu.
- mamy dostęp do krzaczków - znacząco zmniejszają szansę na wykrycie nas.
- mamy dostęp do szybkiej ucieczki za obiekt (np. budynek czy skała) -
jeśli zostaniemy wykryci szybko możemy schować się za obiekt, żeby nie
zginąć z rąk wroga.
Taki camp-spotting zwykle jest opłacalny, przy tym nie giniemy i dajemy
sojusznikom dużo czasu na strzelanie do wroga. Jednak nie liczmy
jednocześnie, że dostaniemy medal za wykrywanie wrogów.
UWAGA: nie możemy strzelać, bo zostaniemy zauważeni. Jedyne przypadki
kiedy możemy strzelać - wróg ma kilka % hp i mamy załadowane HE, wróg
znajduje się dalej niż 400 m, żeby nas nie wykrył lub strzelamy do
wrogiej artylerii też pociskami HE.
Jak wykorzystać go jako atakującego artylerię?
Po wystarczająco długim camp-spottingu, gdy myślimy, że nie ma już
żadnego czołgu w okolicy, który mógłby przeszkodzić nam w dotarciu do
arty - jedziemy w jej kierunku. Musimy domyśleć się gdzie może być. Jak
już jakąś wyspotujemy to nie jedziemy wprost na nią, ale bokiem, tak by
miała trudniejsze zadanie by nas trafić. Strzelamy przy tym, jest
możliwość, że trafimy. Gdy już wystrzeli możemy bezpiecznie się do niej
zbliżyć i ustrzelić HE z bliska. Najlepiej w bok lub w tył (tam zwykle
100 % dmg'a wyłapuje arty). Nisko tierowe arty można też trafiać w
superstructure z HE, 100 % dmga również. Do V tiera jeden celny strzał
wystarczy. Możemy również taranować wroga - mamy ponad 20 ton. Działa to
prawie tylko i wyłącznie na arty do V tieru, ale lepiej rozwalać
normalnie, bo niepotrzebnie zrobimy sobie krzywdę.
Jak wykorzystać go jako scout-killera?
To proste. Możemy taranować lekkie czołgi, ważymy dużo. Na pierwszy
strzał bierzemy pocisk AP, który jeśli się przebije zadaje ponad 300
dmg'a. Czemu nie HE? HE od przodu zwykle nie zadaje 100 % dmga. Gdy
będziemy mieli dostęp do boku/tyłu lighta możemy używać HE i zabrać 100 %
dmg naszemu przeciwnikowi. Jeżeli pociskiem AP trafimy przeciwnika i
trafimy za ponad 50 % - lepiej użyć z reguły AP, bo jeśli przeciwnik
znowu znajdzie się do nas przodem to z HE może nie paść na kolejny
strzał, z AP już tak.
Jak używać przeciwko innym czołgom?
Tu już musimy znać parametry innych czołgów. Przede wszystkim nie
idziemy w walkę 1 na 1, jest to nieopłacalne. Mieszamy się w bitwę
większych od siebie. Zajeżdżamy przeciwnika i bijemy od tyłu/boku.
W zależności od pancerza używamy HE lub AP. HE ma około 50 penetracji, a AP 60.
Reguła użycia broni:
- przeciwnik ma mniej deffa niż 50 - używamy HE. (dmg po około 400)
- przeciwnik ma więcej deffa niż 50, ale mniej niż 60 - używamy AP. (dmg po ponad 300)
- przeciwnik ma więcej niż 60 deffa - używamy HE. (dmg 0-200 - im większy pancerz tym słabszy dmg, możemy się nawet nie przebić)
Warto dodać, że jeżeli mamy zółty celownik celując HE jest szansa, że zadamy 100 % dmga.
Przykłady użycia pocisków HE:
Tyłki TYP-a, USA TD i heavy X tierów i SuperPershinga, M18 (wszędzie!)
tam zwykle wchodzi po 100 % dmg-a. Francuskie heavy łapią od tyłu jak i
od boków czy też w wieżę (szczególnie ARL z "lepszą" wieżyczką).
Musimy pamiętać, że ZWYKLE czołgi sowieckie jak i niemieckie (mediumy i
heavy) są dobrze opancerzone z każdej strony i na próżno szukać
weakspoty.
Przykłady użycia AP - Jagdpanter od tyłu lub boku - łapie po ponad 300 dmg-a.
To wszystko. Gra zaczyna się od nowa grając z troll gunem - musimy poznać nowe weakspoty dla naszej niskiej penetracji.
Pozdrawiam i życzę powodzenia ;)
źródło http://forum.worldoftanks.eu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz